כפתור הקפץ למעלה

ה(7). במסגרת צה"ל, פועלות מספר יחידות נוספות העוסקות בסייבר

במסגרת צה"ל, פועלות מספר יחידות נוספות העוסקות בסייבר

• בסמ"ח - הגוף העיקרי להכשרת חיילים בתחום המחשוב בצה"ל. בבסמ"ח מועברים כל הקורסים במקצועות המחשב בצה"ל כגון תכנות, נתמ"ם, הגנה בסייבר: Business Analyst, Data Analyst, בדיקות תוכנה, פיתוח לומדה וניהול Data Center. בסיום הקורסים משתבצים למגוון תפקידים בכלל היחידות בצה"ל- אגף התקשוב וההגנה בסייבר, חיל אוויר, חיל הים, מודיעין, זרוע היבשה והמטה הכללי. למרבית קורסי בסמ"ח, תנאי קבלה אינם מחייבים ידע מוקדם. נדרשים: פרופיל ודפ"ר מתאימים, מוטיבציה, נחישות ויכולות קוגניטיביות גבוהות.

 

• ממר"ם (מרכז המחשבים ומערכות המידע) היא יחידת המחשוב הראשונה בצה"ל ולמעשה היא זו שעיצבה את מערך המחשוב בצבא. היחידה נוסדה בשנת 1959 ושוכנת כיום בשלישות הראשית ברמת גן, ומהווה יחידה טכנולוגית מובילה אשר אחראית על פלטפורמת הענן המבצעי הצה״לי, על כשירות התהליכים המבצעיים וזמינות הרשתות, על מערכות תומכות הלחימה ועל מאמץ ההגנה בסייבר.

 

• מצו"ב – (מרכז צופן וביטחון) הוא מרכז הצופן הלאומי - יחידה מבצעית-טכנולוגית אשר מהווה את הסמכות המקצועית העליונה ומוקד הידע הלאומי בתחומי הצופן, ההגנה והסיכול במרחב הסייבר. היחידה הינה יחידה מבצעית בסייבר העוסקת בהפעלת כוח ובבניין יכולות סייבר מתקדמות. ביחידה מפותחים הצפנים ומרכיבי ההגנה השונים לכל הגופים הלאומיים, הביטחוניים והצה"ליים בישראל. היחידה עוסקת, בין היתר, בתקיפת מערכות ורשתות כוחותינו על מנת לחשוף פערים וחולשות צעד אחד לפני האויב ולהביא לתיקונם, 

 

• המרכז ללוחמה אלקטרונית - כמעט כל מערכת צבאית עושה שימוש בספקטרום התדרים: חברות הסלולר, שידורי הרדיו ומגוון רחב של מכשירים ואמצעי לחימה, של כוחותינו ושל האויב, אשר פועלים על גלי רדיו. מרחב הספקטרום האלקטרו מגנטי מאפשר מגוון יכולות מבצעיות המבצעות שימוש במרחב, על כן המרכז הופך לרלוונטי והכרחי יותר מאי פעם, בעל יכולת השפעה מבצעית משמעותית בשדה הקרב. גדוד "פסגות" של המרכז ללוחמה אלקטרונית, מבצע פעולות הגנה והתקפה של לוחמת ספקטרום, מפעיל יכולות מבצעיות התקפיות והגנתיות בכל הגזרות בפעילות בט"ש ובפעילויות מיוחדות. לוחמי גדוד פסגות אינם לוחמים רגילים.  הגדוד פועל באוויר, ביבשה ובים כדי לשבש ולשתק את מערכות הקשר של האויב באמצעות מערכות טכנולוגיות מסווגות.

 

• יחידה 8200 - יחידה לאיסוף מודיעין אותות (סיגינט) ופענוח צפנים, השייכת לאגף המודיעין של צה"ל. בין שאר הממדים, עוסקת היחידה גם במודיעין סייבר. 

 

• יחידה 81 - יחידה לפיתוח טכנולוגיות מודיעין ייעודיות, השייכת לאגף המודיעין של צה"ל. בין שאר הממדים, עוסקת היחידה גם בפיתוח פתרונות בתחום הסייבר.